Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Visutá lávka přes řeku Bečvu
Sobková, Sára ; Šopík, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení visuté lávky pro pěší přes řeku Bečvu. Byly vytvořeny tři varianty přemostění. K podrobnému návrhu byla zvolena vari-anta s visutou konstrukcí. Zvolená lávka pro pěší je tvořena dvěma visutými lany, které podpírá šikmý pylon, ten je kotven pomocí šestice kotevních lan. Návrh konstrukce spočíval v nalezení ideální geometrie visutých lan. Výpočetní model byl vytvořen v programu ANSYS Mechanical APDL 2023 R2. Pro analýzu mostovky v příčném směru byl vytvořen deskotěnový model v programu SCIA Engineer 21.1. Konstrukce byla po-souzena na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle platných norem a byla provedena dynamická analýza. Součástí práce jsou přehledné a podrobné výkresy včetně vizuali-zace.
Lávka přes Jihlavu v Třebíči
Vavřička, Lukáš ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem betonové lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Byly vypracovány dvě předběžné varianty, z nichž jedna byla zpracována podrobně. Jedná se o zavěšenou konstrukci, jejíž hlavní nosnou částí jsou dva pylony vetknuté do dodatečné předepjaté mostovky, která je prostě uložena na opěrách. Zavěšení mostovky je realizováno pomocí kloubově připojených závěsů k vrcholům pylonů a k mostovce. Materiál nosných betonových částí je beton C45/55. Ocelové části nosné konstrukce jsou z oceli S355, závěsy jsou z oceli Macalloy 460. Posudky byly provedeny převážně ručním výpočtem s použitím programu MS Excel, k posouzení pylonu byl použit program FIN EC Beton. Výpočty účinků zatížení byly provedeny za pomoci programu Scia Engineer. Výkresové části práce byly zpracovány v programu AutoCAD a vizualizace v programu Lumion.
Lávka přes nádraží
Hurych, Marek ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší přes železniční nádraží. Lávka je umístěna v centru města Brna s celkovou délkou okolo 135 m. Pro porovnání jsou předběžně navrženy tři různé varianty přemostění a vyhotoveno srovnání variant. Vybraná varianta je zpracována podrobně. Jedná se o obloukovou konstrukci s mezilehlou mostovkou a přilehlým polem podpořeným šikmou stojkou. Hlavní nosnou konstrukci tvoří dvojice kloubově uložených oblouků skloněných k sobě pod úhlem 11°. Oblouky pomocí závěsů podporují hlavní nosníky spojené ortotropní mostovkou. Všechny nosné prvky jsou navrženy z oceli S355. Prostorovou tuhost kontrukce je zajištěna nakloněním oblouků a příhradovým ztužidlem ve vrcholu oblouku v kombinaci s tuhými rozpěrami oblouku. Tuhost zavěšené mostovky je zajištěna ortotropní ocelovou mostovkou.
Lávka pro pěší přes řeku Nitru
Tomečka, Petr ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Nitru ve městě Nitra. Byly vypracovány tři studie, z nichž byla považována za optimální oblouková lávka a ta byla dále analyzována. Posouzení dílčích konstrukčních prvků bylo provedeno v souladu s platnými normami splněním podmínek mezního stavu únosnosti a použitelnosti. Globální výpočtový model konstrukce byl sestaven v softwaru ANSYS Mechanical APDL 21 R2. Model mostovky v příčném směru byl vyřešen pomocí SCIA Engineer 19.1. Posouzení průřezů je provedeno ručním způsobem a pomocí IDEA Statica 21.0. Práce je doplněna o výkresy ilustrující postup výstavby, podrobné technické řešení a názorné vizualizace zvoleného řešení.
Zavěšená půdorysně zakřivená lávka pro pěší
Müller, Radek ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem vytvořil studii zavěšené půdorysně zakřivené lávky pro pěší. Jako hlavní konstrukční materiál je použit předpjatý železobeton. Závěsy a zábradlí jsou vyrobeny z oceli. Lávka má délku 130,00 m a šířku 3,70 m. Půdorysný tvar konstrukce je tvořen dvěma protisměrnými kružnicovými oblouky. Mostovka je tvořena komorovým nosníkem. Mostovka je jednostranně zavěšená na dvou železobetonových pylonech o výšce 39,00 m. Pylony jsou podporovány závěsy.
Lávka pro pěší přes řeku Nitru
Tomečka, Petr ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Nitru ve městě Nitra. Byly vypracovány tři studie, z nichž byla považována za optimální oblouková lávka a ta byla dále analyzována. Posouzení dílčích konstrukčních prvků bylo provedeno v souladu s platnými normami splněním podmínek mezního stavu únosnosti a použitelnosti. Globální výpočtový model konstrukce byl sestaven v softwaru ANSYS Mechanical APDL 21 R2. Model mostovky v příčném směru byl vyřešen pomocí SCIA Engineer 19.1. Posouzení průřezů je provedeno ručním způsobem a pomocí IDEA Statica 21.0. Práce je doplněna o výkresy ilustrující postup výstavby, podrobné technické řešení a názorné vizualizace zvoleného řešení.
Lávka přes Jihlavu v Třebíči
Vavřička, Lukáš ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem betonové lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Byly vypracovány dvě předběžné varianty, z nichž jedna byla zpracována podrobně. Jedná se o zavěšenou konstrukci, jejíž hlavní nosnou částí jsou dva pylony vetknuté do dodatečné předepjaté mostovky, která je prostě uložena na opěrách. Zavěšení mostovky je realizováno pomocí kloubově připojených závěsů k vrcholům pylonů a k mostovce. Materiál nosných betonových částí je beton C45/55. Ocelové části nosné konstrukce jsou z oceli S355, závěsy jsou z oceli Macalloy 460. Posudky byly provedeny převážně ručním výpočtem s použitím programu MS Excel, k posouzení pylonu byl použit program FIN EC Beton. Výpočty účinků zatížení byly provedeny za pomoci programu Scia Engineer. Výkresové části práce byly zpracovány v programu AutoCAD a vizualizace v programu Lumion.
Lávka přes nádraží
Hurych, Marek ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší přes železniční nádraží. Lávka je umístěna v centru města Brna s celkovou délkou okolo 135 m. Pro porovnání jsou předběžně navrženy tři různé varianty přemostění a vyhotoveno srovnání variant. Vybraná varianta je zpracována podrobně. Jedná se o obloukovou konstrukci s mezilehlou mostovkou a přilehlým polem podpořeným šikmou stojkou. Hlavní nosnou konstrukci tvoří dvojice kloubově uložených oblouků skloněných k sobě pod úhlem 11°. Oblouky pomocí závěsů podporují hlavní nosníky spojené ortotropní mostovkou. Všechny nosné prvky jsou navrženy z oceli S355. Prostorovou tuhost kontrukce je zajištěna nakloněním oblouků a příhradovým ztužidlem ve vrcholu oblouku v kombinaci s tuhými rozpěrami oblouku. Tuhost zavěšené mostovky je zajištěna ortotropní ocelovou mostovkou.
Zavěšená půdorysně zakřivená lávka pro pěší
Müller, Radek ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem vytvořil studii zavěšené půdorysně zakřivené lávky pro pěší. Jako hlavní konstrukční materiál je použit předpjatý železobeton. Závěsy a zábradlí jsou vyrobeny z oceli. Lávka má délku 130,00 m a šířku 3,70 m. Půdorysný tvar konstrukce je tvořen dvěma protisměrnými kružnicovými oblouky. Mostovka je tvořena komorovým nosníkem. Mostovka je jednostranně zavěšená na dvou železobetonových pylonech o výšce 39,00 m. Pylony jsou podporovány závěsy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.